Ile czasu potrzeba, żeby w e-commerce zniechęcić do siebie klienta? 47 proc. internautów oczekuje, że witryna sklepu załaduje się w ciągu maksymalnie dwóch sekund, a 40 proc. opuści ją, jeśli zajmie to od trzech do czterech sekund. W handlu internetowym walka o uwagę klienta trwa już w czasie liczonym kilka miejsc po przecinku.

Jak pokazują analizy Skilled, konwersja w e-commerce bezpośrednio łączy się z szybkością ładowania witryn e-sklepów. Analiza dwunastu case studies pozwoliło stwierdzić, że prawie połowa klientów oczekuje wczytania się witryny w ciągu dwóch sekund. Bardziej wyrozumiali są użytkownicy mobile. 64 proc. z nich poczeka cztery sekundy. Sklepy mogą stracić nie tylko ruch. Jak pokazuje badanie, jedna sekunda wolniejszego włączania strony oznacza konwersję mniejszą o 7 proc.

– Profesjonalizacja e-commerce wpływa na coraz bardziej wyśrubowane normy działania e-sklepów. Czas ładowania się strony to dla sklepów obecnie walka o milisekundy. Dlatego nieustannie pracujemy nad wydajnością kodu platformy Shoper

– mówi Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Platformy Shoper.

Co się dzieje gdy strony ładują się długo? Jeżeli trwa to sześć sekund, to równie dobrze mogłoby trwać szesnaście – konwersja jest wtedy prawie identycznie słaba. Niecierpliwość odbiorców rozumie Google, który jako dobrą praktykę i czynnik rankingowy dla pozycji w wynikach wyszukiwania, określił uruchamianie się strony poniżej 3 sekund.

Jak przyspieszyć

Wiele czynników wpływa na to, kiedy użytkownik zobaczy witrynę – od konstrukcji strony, po jej komunikację z serwerem. W przypadku sklepów opartych o oprogramowanie open source, do przyspieszenia witryny niezbędne jest zatrudnienie programisty, który zna kod źródłowy danego rozwiązania. Często musi on poprawiać to, co podczas “stawiania” sklepu były mniej istotne, a wraz z rozwojem technologii nabrało znaczenia.

Ważna jest także infrastruktura IT, czy możliwości samego serwera. Na szybkość wpływa tu np. wielkość ruchu klientów czy liczba produktów. Każde powiększenie asortymentu i peak sprzedażowy zwiększają obciążenie serwera. – W sklepach opartych o SaaS to dostawca programu odpowiada za zaplecze techniczne i szybkie ładowanie się strony niezależnie od jego wielkości. Twórcy znacznie łatwiej jest zoptymalizować kod, bo zna go od podszewki. Zrobi to też szybciej i taniej. To czynność wykonywana na bieżąco – dodaje Zientkiewicz.

Różnica w działaniu e-sklepu po przyspieszeniu jest diametralna. Stabilność pracy serwerów i szybsze ładowanie strony spowodowały około 50-80 proc. mniej odrzuceń zwłaszcza w peakach sprzedażowych. Nie tylko tak dużych jak święta, czy większe promocje, ale nawet  w ciągu tygodnia, z niedzieli na poniedziałek. Dla e-sklepu bardzo ważne jest, żeby klient nie musiał czekać na załadowanie treści

– mówi Rafał Pulchny, właściciel Drogerix.pl

Dobra konwersja to wiele czynników

Klient, który odwiedził witrynę powinien szybko znaleźć towar, którego szuka. Intuicyjna nawigacja to jednak nie wszystko – ważny jest też łatwy checkout i różnorodne formy płatności.

– Trendy, wytyczne technologiczne i oczekiwania klientów zmieniają się nieomal z dnia na dzień. W e-commerce na wzrost sklepu wpływa wiele czynników. Właściciele sklepów chcą być pewni, że oprogramowanie wszystkie je uwzględni, a oprócz tego “urośnie” razem z ich biznesem. To może zapewnić tylko zoptymalizowany kod i odpowiednio duża architektura IT. Zmiana ruchu o kilkaset procent, która zdarza się np. w Black Friday, to dla sklepu szansa na dobrą sprzedaż. Nie powinno się jej zaprzepaścić przez powolne ładowanie witryny

– podsumowuje Zientkiewicz.

Źródło: Profeina
Fot: Profeina

Udostępnij
Poprzedni artykułKolejna Fabryka Pizzy w portfelu Sfinksa
Następny artykułRegulacje w obszarze kredytu konsumenckiego mogą czekać zmiany

1 komentarz

  1. Добрый вечер.
    Услуги:
    модернизация промышленного оборудования, ремонт промышленной электроники, ремонт силовой электроники, ремонт устройств плавного пуска, ремонт частотных преобразователей, наладка промышленной автоматики, автоматизация технологических процессов:
    EI-P7012-010H, CIMRG7C40550B, CFW700E211T4NBN1C3, FR-A840-06100, M300-01100024A, FR-F740-06830, M700-05400270A, QMP550A4R, ATV61EXC5C63N4H, ATV212WD75N4C, SMC931250, M700-03400025A, 3G3RV-B2300, ATV71EXS5C28N4, M400-06200330A, CIMR-E7Z40221A, EI-9013-200H, CIMR-J7ACB0P20, CIMRV7SC20P47, ATS22C48S6, CIMR-G7A40370, CIMRL7B40157A, PA7300-2075-N1, CIMR-E7Z41101A, CIMR-J7AZ20P10, FR-A740-01800, IMS20238-V5-C24-F1-E4, GP104010-4M, ATV61EXC2C63N4H, SJ200-075HFU, ATV212HU15N4, SMC943000-P, SMC930750, ATS22D32Q, CIMR-L7Z43P7, ATV12H075M2TQ, CIMR MR5A 27P5, EQ7-4800-C, ATV61HU40M3Z, ATV312HU55N4B, L200-007HFU, CIMR-F7Z41P51B, M400-074001000A, CFW100026SAZ, VFD022S21A, CIMR MTIII 7.5, FR-E720S-015, M800-07200750A, M300-05200250A, CIMR-F7Z40111, ATV21HD22N4, N3-225-N1, ATV71QC40N4, EQ7-2003-C, CIMR MR5N 2018, MA7200-4003-N1, M800-07200610A, CIMRV7TCB4P00, ATV61EXC2C20N, FR-A241E-37K-UL, ATV12HU15M2, CIMRJ7AZ40P40, M600-07200750A, CIMR-F7C22P21, CIMR-VC4A0011HAA, ATV71HD15M3X, VZAB1P5EAA, CIMR-E7Z41850, EI-P7002-060H, CIMRG7C40180B, EQ5-4050-C, 3G3RV-B2450, ATV61E5D18N4, ATV71PU55N4Z, CIMR-F7Z20901B, CFW110180T4ON1DBZ, MP700A5, EI-7011-003H, ATV71EXC5C31Y, CFW100026SAPLZ, CIMR-F7A40450, ATV71HU30N4, ATV61EXC5C50Y, ATV61HU40N4S337, FR-A024-1.5K, M300-01100056A, VFD1320F43A-G, FR-F520-3.7K, ATV71HD75N4Z, CIMR-V7TCB4P07, CIMR-E7Z40901B, CFW110601T4SZ, FM100-407-N1, FR-E740-026SC, CIMRV7AZ45P51, ATV71WD15N4A24, ATV71EXC2C28N4, ATV61WU40N4C, 3G3PV-B2750, ATV71HD55N4383, и др.

    Prom Electric http://prom-electric.ru/articles/1/786/

Zostaw wiadomość

Please enter your comment!
Please enter your name here