Wiele osób z nas śledzi różne portale internetowe o tematyce biznesowej. Szukamy najlepszych recept, na rozwój własnego biznesu. Pytamy znajomych, podpatrujemy pomysły, zwracamy uwagę na sprawdzone modele biznesowe.

Niekiedy zadajemy sobie pytanie gdzie tkwi sekret? Jaka jest na niego recepta i czy w ogóle takowa istnieje?

Analizując rynek można stwierdzić, że zawsze będzie zapotrzebowanie na coś, czy to będzie usługa, czy sprzedaż produktu. Problemem jest jednak trafienie w sedno potrzeb, w preferencje klienta końcowego.

Wielu z nas próbuje swoich sił w biznesie opierając się na gotowych rozwiązaniach. Takie możliwości daje nam franczyza. Czyli działanie i prowadzenie modelu biznesowego pod znaną i sprawdzoną marką. Przykładem takim są różne sieci gastronomiczne. Firma – Franczyzodawca udziela nam licencji na prowadzenie jego modelu biznesowego, udziela nam zgodę na korzystanie z jego rozpoznawalnego logotypu – marki oraz przekazuje nam swój know how, jaki wypracował sobie poprzez lata działalności.

Czy franczyza jest pewnym w 100 % biznesem inwestycyjnym? Uważam, że niestety nie do końca, ponieważ nie mamy stu procentowej pewności, że akurat dany biznes nam się przyjmie i zarobimy na nim krocie. Prawdą jest natomiast, że Franczyzodawca dokłada swoich starań, aby  biznes, który prowadzimy na zasadzie franczyzy jego modelu biznesowego przyniósł nam spore zadowolenie i okazałe efekty finansowe. Także można uznać, że franczyza jest w miarę ostrożną inwestycją o ile trafimy na chwytliwą franczyzę.

Kolejnym biznesem, który pnie się w górę jest sprzedaż online e-commerce. Coraz więcej produktów jest dostępnych w sieci. Odbiorcy, konsumenci stali się na tyle wygodni, że większość zakupów realizują poprzez internet. Jeszcze niespełna kilkanaście lat temu trudno było się zdecydować na tego typu biznes. Większość nie potrafiła stwierdzić, czy konsumenci bez dotknięcia danego produktu będą wstanie go zakupić. Trendy jednak zmieniły się błyskawicznie. E-commerce zaczął rozwijać się w bardzo szybkim tempie.  Zaczęły powstawać platformy sprzedażowe e-commerce, które umożliwiały realizację sprzedaży. Coraz więcej branż zaobserwowano w e-commerce. W obecnej dobie w internecie dostaniemy niemalże wszystko, począwszy od odzieży damskiej jak i męskiej, dziecięcej, zabawek, skończywszy na asortymencie dom i ogród, akcesoriach sportowych czy motoryzacyjnych. Powstało także wiele platform specjalizujących się w rynku e-commerce. Umożliwiają one udogodnienia dla sprzedaży.

Obecnie sprzedaż w -e-commerce stała się bardzo popularna, w samej Polsce aktywnych mamy ponad 16 tysięcy e-sklepów. Działających i korzystających z różnych rozwiązań systemowych. Jest to dość dochodowy interes pod warunkiem, że mamy dobrych dostawców, hurtowników, którzy dadzą nam bardzo dobrą ofertę cenową, abyśmy mogli konkurować z innymi sprzedającymi. Obecnie na rynku działa wiele przeglądarek cenowych.  Zainteresowana kupnem osoba może z powodzeniem porównać cenę danego produktu, towaru naszego sklepu z naszą konkurencją. Niekiedy problemem jak wyżej wspomniałem staje się znalezienie tych solidnych dostawców, hurtowników. Bardzo często początkujący sprzedawca, właściciel sklepu internetowego nie wie gdzie ich szukać. Rzeczywiście rodzi się bardzo ważny problem, gdyż mamy narzędzie – sklep internetowy, ale musimy mieć towar, aby móc zacząć sprzedawać. Nie mamy rozeznania na rynku, nie wiemy jacy są hurtownicy, jakie oferują rabaty, czy w ogóle oferują. Problem ten jednak może być rozwiązany… Przybywająca w błyskawicznym tempie liczba e-sprzedawców nie miała dobrego, bezpośredniego kontaktu z hurtownikami, importerami bądź producentami. Nie mogła łatwo znaleźć produktów już nie tylko w dobrych cenach, lecz unikatowych produktów, aby zaistnieć na rynku. Czoło temu postawił serwis, który skupił wszelkie hurtownie z różnych branż, począwszy od branż odzieżowych, akcesoriów dla domu, kosmetycznych, skończywszy na ofercie sprzedaży artykułów przemysłowych bądź motoryzacyjnych. Sprzedaż hurtowa ma coraz to większe znaczenie, sprzedawcy poszukują hurtowni w całej Polsce. Era zaopatrywania się w lokalnej hurtowni już mija i powoli zaczyna przechodzić do lamusa.

Hurtownicy muszą iść z tempem rynku, po to, aby sprostać oczekiwaniom swoich odbiorców. A ich wymagania są coraz większe. Odbiorcy, właściciele e-sklepów jak i  sklepów stacjonarnych poszukują przede wszystkim sprawdzonych dostawców, uczciwych, szybko działających z dobrym towarem w dobrych cenach. Ich problem wyłaniał się, że nie mieli przejrzystego partnera, brokera, który zgromadził by setki tych ofert aby ułatwić im te zakupy, ułatwić kontakt z hurtownikami. Problem ten jednak został rozwiązany. Właściciele e-sklepów mają już kontakty, ogromny  wybór sprzedawców hurtowych w jednym miejscu, mają dostęp do oferowanych obniżek cenowych. Umożliwia im to dość sprawnie platforma Handleo. Jest to Międzynarodowa platforma Handlu Hurtowego oparta na międzynarodowym adresie www.handleo.com. Dzięki temu właśnie serwisowi zarówno e-sprzedawcy jak i sprzedawcy sklepów tradycyjnych mogą znaleźć swoich przyszłych dostawców, hurtowników i producentów. Platforma Handleo jest serwisem międzynarodowym, posiada oferty hurtowników z Polski, Niemiec, Ukrainy, Rosji, Białorusi, Rumunii, Słowacji, Czech czy Węgier.  Właśnie tam możemy znaleźć dobrej jakości produkty, nawiązać współpracę już ze zweryfikowanymi hurtownikami, dostawcami przez Handleo. Daje to bardzo dobre  możliwości. Dzięki platformie handlu hurtowego,  mamy dostęp nie tylko do ofert hurtowników, ale także do ofert importerów, do końcówek stocków, kolekcji, do towarów pochodzących z likwidacji magazynów, likwidacji sklepów bądź zajęć komorniczych. Będąc użytkownikiem w Globalnej Platformie handlu hurtowego otrzymujemy ogromne możliwości i uzyskujemy po pierwsze dostęp do atrakcyjnych towarów po drugie mamy pewność, że hurtownicy, z którymi będziemy bądź mamy zamiar współpracować są zweryfikowani. Daje nam to bardzo duże bezpieczeństwo.

Reasumując mamy kilka dobrych wariantów biznesowych:

  • Franczyza
  • e-sprzedaż poprzez prowadzenie własnego sklepu internetowego bądź platformy sprzedażowej,
  • dostęp do atrakcyjnych towarów w bardzo dobrych cenach z pewnym źródłem jego pochodzenia – Handleo.com

Biznes może okazać się nie tylko łatwy, ale dać nam ogromną satysfakcję z siebie samych i korzyści finansowe. Warunkiem jest obrać swój cel i trafić w odpowiedni dla nas wariant.

Źródło: Michał Malec
Fot. Fotolia

Udostępnij
Poprzedni artykułLodyBonano – szturm na małe miejscowości
Następny artykuł42% Polaków przeznacza do 300 zł miesięcznie na rozrywkę

2 komentarzy

  1. W 2008 roku planowałam swój biznes, chciałam otworzyć franczyzę, głównie na topie były franczyzy gastronomiczne. Podobało mi się kilka konceptów lecz niestety na tamtą chwilę nie podjęłam decyzji. Po kilku latach obserwowałam spadek niektórych systemów i szczerze mówiąc chyba dobrze, że nie zawarłam współpracy z firmą oferującą franczyzę.
    Także zastanawiam się nad e-commerce, choć słyszałam , że jest to dość trudny temat ?
    Czy macie może jakieś doświadczenia ze sprzedażą internetową ? Będę wdzięczna za odp.

  2. Franczyza moim zdaniem jest jak najbardziej dobrym wyjściem, sam osobiście kilka lat temu wszedłem w model franczyzowy i jestem bardzo zadowolony, kto co trafi.

Zostaw wiadomość

Please enter your comment!
Please enter your name here