Warszawa, 17 maja 2018 r. Shelfwise – start-up oferujący zastosowanie sztucznej inteligencji do optymalizacji ekspozycji półkowej w sklepach zwyciężył w półfinale ABSL Start-Up Challenge, który odbył się w warszawskiej siedzibie Procter & Gamble – głównego partnera konkursu.

Konsumenci bardzo często podejmują decyzję o zakupie danego produktu, stojąc przed sklepową półką. Optymalizacja ekspozycji towaru jest zatem bardzo ważna, szczególnie w branży FMCG – stwierdza Marcin Półchłopek, Associate Director, Beaauty and Grooming, Procter & Gamble Central Europe.Dla P&G innowacje są niezwykle istotne. Stawiamy na nowoczesne technologie zarówno w zakresie produktów, procesów produkcji, jak i komunikacji z konsumentami. Cieszymy się zatem, że w ramach półfinału, który gościliśmy w naszej siedzibie, znaleźliśmy innowacyjne rozwiązanie mogące stanowić wsparcie dla sektora – podkreśla przedstawiciel głównego partnera ABSL Start-Up Challenge.

Prezentacja przed międzynarodowymi korporacjami

Celem ABSL Start-Up Challenge jest stworzenie start-upom okazji do zaprezentowania innowacyjnych rozwiązań przedstawicielom globalnych marek. Organizatorem konkursu jest ABSL – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych. Należą do niego najwięksi potentaci biznesu, tacy jak Procter&Gamble, Accenture, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Shell, UBS czy Xerox.

Serdecznie gratulujemy Shelfwise. Teraz przed firmą otwierają się kolejne możliwości. Warszawski półfinał był dopiero pierwszą okazją na zaprezentowanie rozwiązania przed potentatami biznesu. Firma wystąpi wraz z pozostałymi innowatorami wybranymi podczas lokalnych wydarzeń organizowanych w sumie w ośmiu miastach, na scenie głównej dorocznej konferencji ABSL „Poland. The place to grow” – podkreśla Łukasz Czajkowski, Head of Membership, Network and Community w ABSL. – Jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowych w Polsce co roku gromadzi przedstawicieli biznesu – prezesów, członków zarządu i managerów międzynarodowych korporacji. Start-upy wystąpią na tej samej scenie, na której dzień wcześniej swoimi inspiracjami podzieli się Simon Sinek – światowej sławy guru w zakresie przywództwa – zaznacza Czajkowski.

Nagrodą wyjazd na London Tech Week

Spotkania w trakcie półfinałów i finału konkursu to niejedyne okazje do nawiązania cennych relacji biznesowych, jakie stwarza ABSL Start-Up Challenge. – Nagrodą w naszym konkursie jest zaproszenie na Polish Tech Day, który odbywa się w ramach London Tech Week. To kolejna, znakomita szansa do poznania przyszłym partnerów biznesowych i inwestorów – wymienia Łukasz Czajkowski.

Finał ABSL Start-up Challenge odbędzie się 8 czerwca podczas dorocznej konferencji ABSL „Poland. The place to grow”. Gospodarzem wydarzenia jest Miasto Poznań.

O ABSL

Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (Association of Business Services Leaders – ABSL) – to największa w Polsce organizacja zrzeszająca i reprezentująca przedsiębiorstwa z sektora nowoczesnych usług dla biznesu: centra usług wspólnych (Shared Service Centers, SSC), outsourcingu procesów biznesowych (Business Process Outsourcing, BPO), outsourcingu IT (Information Technology Outsourcing, ITO), centra badawczo-rozwojowe (Research & Development, R&D) oraz firmy wspierające rozwój sektora. Jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki, w której zatrudnienie znalazło 265 tys. osób,

Misją ABSL jest rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu, a także stała praca – wspólnie z agendami rządowymi, samorządowymi czy uczelniami wyższymi – na rzecz podnoszenia kwalifikacji osób wkraczających na rynek pracy oraz dbanie o wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Polski.

Najważniejsze sektory reprezentowane przez firmy zrzeszone w ABSL (wg. struktury zatrudnienia) to usługi komercyjne i profesjonalne, usługi finansowe (bankowe, ubezpieczeniowe, inwestycyjne), technologie informatyczne (IT) oraz towary i usługi konsumpcyjne.

Członkami ABSL jest niemal 200 firm, które średniorocznie tworzą kilkanaście tysięcy nowych miejsc pracy, wśród nich takie marki  jak Accenture, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Procter&Gamble, Shell, UBS czy Xerox.