Polacy na organizację świąt wielkanocnych wydadzą w tym roku średnio ok. 400 zł – tak wynika z badania Barometr Providenta. W przypadku większości z nas (59 proc.) wydatki zostaną utrzymane na podobnym poziomie jak rok temu.

Wielkość rodziny i wysokość dochodów to dwa główne czynniki, które determinują wydatki na święta wielkanocne. Na przykład rodziny czteroosobowe planują wydać w tym roku 511 zł, podczas gdy rodziny jednoosobowe – zaledwie 250 zł, więc różnica jest znacząca

– mówi Mariusz Pawłowski, dyrektor Departamentu Customer Intelligence w firmie Provident Polska.

Podobnie jest z dochodami: im są one wyższe, tym więcej pieniędzy przeznaczają gospodarstwa domowe na organizację świąt. Przykładowo rodziny z dochodami do 2 tys. zł wydadzą ok. 300 zł, z kolei te, w których zarobki wynoszą 5 tys. zł i więcej – ok. 500 zł. Co ciekawe, w przypadku wydatków wielkanocnych nie widać natomiast istotnych różnic między mieszkańcami miast a mieszkańcami wsi.

Okazuje się ponadto, że w Polsce dość popularny jest zwyczaj kupowania prezentów na Wielkanoc.

Aż 37 proc. badanych powiedziało, że planuje wydać pieniądze na prezenty wielkanocne, na tzw. zajączka. Głównie będą one pochodzić od osób, które mieszkają w miastach […]. Jeśli chodzi o wydatki przeznaczone na ten cel, będą one rzędu 123 zł. Jest to kwota nieco wyższa niż w ubiegłym roku

– stwierdza Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji w Provident Polska.

dostarczył InfoWire