Eurobank to jeden z pierwszych banków w Polsce, który zaczął budować nowoczesną sieć franczyzową już w 2007 r. Obecnie 217 z prawie 500 oddziałów eurobanku to placówki franczyzowe. Jedna z nich została wygrana w konkursie „Wygraj eurobank!”. W tym roku bank obchodzi jubileusz 10-lecia sieci franczyzowej.

217 placówek franczyzowych

Pierwsza placówka partnerska eurobanku została otwarta 20 marca 2007 roku w Kole, gdzie funkcjonuje do dziś. Obecnie bank posiada 217 placówek franczyzowych, które są prowadzone przez 134 partnerów, a liczba tzw. multifranczyzobiorców systematycznie rośnie. Prawie 40 proc. partnerów prowadzi więcej niż 1 placówkę, ponad 15 proc. – 3 placówki i więcej, a 11 franczyzobiorców współpracuje z eurobankiem już od 10 lat (od 2007 roku funkcjonuje nieprzerwanie 13 placówek partnerskich).

Jedna z placówek franczyzowych została wygrana w konkursie „Wygraj eurobank!”. Konkurs adresowany był do młodych przedsiębiorców z całej Polski – polegał na stworzeniu najbardziej innowacyjnego biznesplanu zarządzania placówką bankową w określonych warunkach rynkowych. Zwyciężczyni pokonała w rywalizacji ponad 40 konkurentów. Wygrana przez nią placówka była warta kilkadziesiąt tysięcy złotych i została w ramach grantu w całości sfinansowana przez eurobank. Placówka od 2009 r. funkcjonuje w Jelczu-Laskowicach, a zwyciężczyni konkursu prowadzi obecnie aż trzy placówki franczyzowe eurobanku.

System partnerski z rozbudowaną siecią placówek

W oparciu o przeprowadzone przez siebie analizy rynkowe eurobank podjął decyzję o lokowaniu placówek franczyzowych przede wszystkim w małych miejscowościach. Około 65 proc. placówek partnerskich znajduje się w miastach liczących do 25 tys. mieszkańców.

Miejsce ulokowania placówek franczyzowych to efekt skrupulatnej weryfikacji i analizy. Ważnym krokiem było otwarcie się w ostatnich latach na placówki partnerskie w miastach od 50 do 300 tys. mieszkańców, w których funkcjonują oddziały własne banku. Świadczy to nie tylko o rozwoju sieci franczyzowej, ale pokazuje również, że placówki franczyzowe i własne mogą z powodzeniem wspólnie funkcjonować na lokalnych rynkach z korzyścią dla klientów

mówi Alexis Lacroix, Pierwszy Wiceprezes Euro Banku S.A.

Placówki franczyzowe eurobanku zachowują pełną spójność wizerunkową z oddziałami własnymi – są nowoczesne i atrakcyjne wizualnie. Oferują klientom tę samą paletę produktów co oddziały własne banku (z wyjątkiem funduszy inwestycyjnych i produktów strukturyzowanych). Oddziały franczyzowe, które działają analogicznie do placówek własnych, obsługiwane są przez wewnętrzne komórki wsparcia banku na równi z siecią własną. Kwota inwestycji w placówkę pod szyldem eurobanku wynosi obecnie ok. 39 tys. złotych (bez kosztów adaptacji lokalu). Obejmuje ona zakup kompletnego wyposażenia i wizualizacji wewnętrznej. Eurobank, posiadający szeroką ofertę dla klienta indywidualnego, nieustannie rozbudowuje swoją sieć franczyzową i poszukuje nowych partnerów, oferując  sprawdzony model i doświadczenie w branży oraz stabilność i bezpieczeństwo współpracy.

Fot. Fotolia

Udostępnij
Poprzedni artykułMiliardowe wydatki handlu na reklamę
Następny artykułPolska gospodarka nabiera rozpędu

1 komentarz

  1. Obserwuję rozwój sieci franczyzowej od jakiegoś czasu i muszę przyznać, że faktycznie eurobank dosyć skrupulatnie planuje swoją strategię. Są na rynku podmioty, które dosyć dynamicznie się rozwinęły i mają ogromną liczbę placówek, a eurobank co jakiś czas ogłasza listę kilkunastu miejscowości, w których poszukuje Partnerów, a większe miasta pozostawia na oddziały własne. Konsekwentna strategia rozwoju

Zostaw wiadomość

Please enter your comment!
Please enter your name here