Usługa w modelu SaaS przeznaczona tylko dla małych i średnich przedsiębiorstw? Shoper Premium walczy z tym mitem.

Dostawcy oprogramowania dla sklepów internetowych sprzedawanych w abonamencie (usługa SaaS, ang. Software as a Service) często muszą walczyć z mitem, że ich rozwiązania dobre są tylko dla początkujących i małych biznesów. Jako argument poświadczający tę opinię podaje się ograniczenia, jakie na e-sklep nakłada platforma e-commerce – brak możliwości wprowadzania indywidualnych rozwiązań, dostosowywania wybranego oprogramowania do potrzeb konkretnego biznesu.

Shoper pod koniec 2015 roku wprowadził nową usługę dedykowaną dużym i szybko rozwijającym się e-sklepom. Shoper Premium została stworzona dla dużych brandów wchodzących do e-handlu lub szukających wygodniejszych rozwiązań oraz dla klientów, którzy korzystali z platformy i dynamicznie się rozwinęli. Klienci objęci nową usługą, mogą liczyć na dostosowanie oprogramowania do własnych potrzeb i kompleksową migrację z innego systemu.

Z nowej usługi korzysta obecnie m.in. sklep Krugermatz.com.

– Zdecydowaliśmy się na model SaaS ponieważ to rozwiązanie wydało nam się najrozsądniejsze, biorąc pod uwagę potrzeby i wymagania naszej firmy. Jeśli chodzi o wpływ prowadzenia e-sklepu na wyniki sprzedażowe, to porównując przychody z lat 2015-2016 można zauważyć, że zyski pochodzące ze sklepu internetowego wzrosły dwukrotnie. W ciągu tych miesięcy znacznie rozszerzyliśmy ofertę naszej marki, jednak z pewnością na wzrost dochodów miało wpływ przeniesienie sklepu na platformę Shoper

– komentuje Hubert Zadrożny, Kierownik IT Krüger&Matz.

Sklepy korzystające z wersji premium mają do dyspozycji więcej mocy obliczeniowej, dzięki czemu zyskują na wydajności i są w stanie obsłużyć większy ruch. Podczas reklam emitowanych w telewizji, strona sklepu Kruger&Matz odnotowywała dziewięć tysięcy odsłon na minutę (150 na sekundę), działając przy tym bezproblemowo.

Tego rodzaju usługi wpisują się obecnie w rewolucję DIFM (ang. Do It For Me, czyli zrób to za mnie). Po kilkunastu latach upowszechniania się SaaSów, model ten wchodzi w kolejny etap, na którym liczy się już nie tylko oprogramowanie. Równolegle z automatyzacją i technologią, firmy zaczynają oferować rzetelny know-how oraz własną pracę. Klient zyskuje w ten sposób kompleksowe wsparcie i może się całkowicie poświęcić rozwojowi swojego biznesu.

Grzegorz Sadłoń, kierownik zarządzający projektem Shoper Premium.