Kiedyś staż kojarzył się z parzeniem kawy i kserowaniem dokumentów. Tymczasem firmom w Polsce brakuje rąk do pracy, dlatego coraz chętniej oferują atrakcyjne programy menedżerskie i stażowe.

Ponad 60 proc. stażystów znajduje zatrudnienie w firmie, w której odbywało staż

Staż, a także programy menadżerskie i stażowe to świetna okazja do poszerzenia swojej wiedzy, nauki nowych umiejętności, jak również impuls do rozwoju osobistego. Młodzi mogą nie tylko czerpać z wiedzy i doświadczeń starszych pracowników, lecz także brać udział w organizowanych szkoleniach. W niektórych organizacjach są też prowadzone programy mentoringowe dla praktykantów i stażystów. Warto się wykazać – ponad 60 proc. stażystów znajduje zatrudnienie w firmie, w której odbywało staż.

W ostatnich pięciu latach widzimy dosyć duży boom na rozwijanie programów menedżerskich i stażowych przez duże korporacje. Branże, w których jest największy popyt na te programy, to farmacja, FMCG, bankowość, konsulting i IT. Są one z reguły skierowane do osób młodych: niedawnych absolwentów uczelni albo studentów ostatnich lat

– mówi Jacek Olejarz, executive manager z firmy HRK.

Jak wybrać najlepszy program dla siebie?

Na początku musimy określić, czym chcemy się zajmować w przyszłości. Gdy odpowiemy sobie na to pytanie, znajdźmy program odpowiadający naszym zainteresowaniom. Jeśli natomiast nie mamy jasno sprecyzowanych planów na przyszłość, zdecydujmy się na program rotacyjny – dzięki niemu poznamy różne działy w firmie, sprawdzimy się podczas wykonywania urozmaiconych obowiązków i być może ustalimy, jakie zajęcie dostarcza nam najwięcej satysfakcji.

Dostarczył InfoWire
Fot. Pexels (CCO)