W ubiegłym roku Carrefour kontynuował dynamikę wzrostu, a także przeprowadził bardzo udaną kampanię reklamową. Sieć marketów nie spoczywa jednak na laurach i już wyznacza priorytety na rok 2017.

Multiformat i multikanałowość

W minionym roku Carrefour Polska rozbudowywał swoją sieć: otworzył 2 nowe hipermarkety, 12 supermarketów oraz ponad 100 sklepów osiedlowych. Rok 2016 przebiegał pod znakiem rozwoju sieci oraz inwestycji – zmodernizowano ponad 18 hipermarketów oraz 15 supermarketów. Carrefour poddał również renowacji łącznie 7 centrów handlowych. Obiekty zyskały nowy wizerunek, ich wnętrza zostały kompleksowo odnowione, a oferta handlowo-rozrywkowa wzbogacona.

W ubiegłym roku swoją działalność rozwinął również sklep eCarrefour.pl. W e-sklepie została zwiększona liczba produktów w ofercie pozaspożywczej oraz udostępniono usługę click & collect we wszystkich hipermarketach sieci w Polsce. Dodatkowo jesienią sieć sklepów zaoferowała swoim klientom z Warszawy i okolic stolicy zamawianie suchych produktów spożywczych.

Carrefour rozwinął także aplikację Mój Carrefour, której jedną z podstawowych funkcji jest program lojalnościowy. Dzięki niej użytkownicy mogą korzystać z kuponów zniżkowych na zakupy w hipermarketach i supermarketach Carrefour, a do aplikacji można przenieść posiadaną plastikową kartę lojalnościową.

Nowe koncepty

Podsumowując poprzedni rok, należy również wspomnieć o tym, że firma wprowadziła też nowe koncepty handlowe supermarketów w formacie premium oraz urban. Punkty Market Urban otwierane są w dużych miastach, przy ruchliwych ulicach, zaś ich oferta jest dostosowana do potrzeb wszystkich, którzy chcą zrobić szybkie zakupy. Natomiast supermarkety Premium zlokalizowane są przede wszystkim w galeriach handlowych oraz w miejscowościach i dzielnicach, w których klienci poszukują artykułów najwyższej jakości.

Różnorodne produkty i udana kampania reklamowa

Rozbudowaniu uległa oferta produktów zdrowych, w tym: ekologicznych, dla diabetyków, bezglutenowych, bez laktozy i wegetariańskich. Firma rozszerzyła także swoją ofertę produktów marki własnej premium: Reflets de France, Terra d’Italia oraz De Nuestra Tierra. Co ciekawe, Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadził usługę umożliwiającą klientom zakup zakładów Lotto bezpośrednio w kasach.

Chyba każdy z nas kojarzy reklamy z Napoleonem i ogłaszane przez niego dekrety. W 2016 roku Carrefour rozpoczął swoją największą kampanię marketingową w Polsce. Reklamy z Napoleonem zostały pozytywnie przyjęte przez 92 proc. klientów oraz profesjonalistów z branży, czego wyrazem są dwie brązowe statuetki w konkursie agencji reklamowych i domów mediowych MIXX Awards 2016.

Plany na rok 2017

W 2017 roku Carrefour świętuje 20-lecie obecności na polskim rynku, kontynuując jednocześnie kierunek obrany w ubiegłym roku. Spółka wdroży cztery nowe projekty. Wraz ze zmieniającą się technologią i potrzebami konsumentów firma, jako pierwsza na rynku, opracowała strategię odpowiadającą na te trendy. Dzięki zaplanowanym przedsięwzięciom Carrefour Polska rozwinie się z sieci multikanałowej w omnikanałową.

Inkubator start-upów

Jedną z inwestycji jest uruchomiony w marcu w 2017 roku inkubator dla start-upów C4 Retail Lab. Innowacyjnym firmom zostanie udostępnione nowoczesne biuro, a także możliwość testowania nowych pomysłów w supermarkecie Carrefour. Celem projektu jest wsparcie rozwoju nowatorskich przedsięwzięć, a także wdrożenie aplikacji oraz rozwiązań cyfrowych w zakresie optymalizacji procesów biznesowych i interakcji z klientami. Inauguracja inkubatora C4 Retail Lab została objęta patronatem Jarosława Gowina, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Czytaj więcej: Carrefour Polska bierze pod skrzydła start-upy.

Marketplace, czyli zakupy w sieci

Carrefour Polska wdroży również koncept Marketplace, który jest internetową platformą sprzedaży łączącą sprzedawców z klientami, dzięki której klienci sieci zyskają dostęp do jeszcze szerszej oferty różnorodnych produktów wysokiej jakości oraz godnych zaufania sprzedawców. Partnerzy biznesowi mogą skorzystać z wsparcia marketingowego dużej sieci handlowej oraz nawiązać współpracę na atrakcyjnych warunkach.

Collaborative economy

Doceniając aktywność współczesnych konsumentów i popularność usług z zakresu tzw. ekonomii współpracy, Carrefour zdecydował się na wdrożenie podobnego programu w swoich sklepach. Dzięki usłudze collaborative economy klienci będą mogli np. zlecić zrobienie i dostarczenie zakupów w sklepach Carrefour, dzieląc się listami produktów za pośrednictwem sklepu eCarrefour.pl oraz aplikacji mobilnej Mój Carrefour.

Skanuj i płać

Ostatnią z zapowiedzianych nowości jest usługa Skanuj i płać, która umożliwi klientom natychmiastowe skanowanie produktów za pomocą telefonu i dokonanie płatności mobilnej za zakupy. Płatność będzie odbywać się za pomocą portfela elektronicznego MasterPass. Zapewni to szybkie, bezpieczne i intuicyjne zakupy dla wszystkich klientów, a także skróci czas oczekiwania przy kasie.

W 2017 roku sieć nie zwolni tempa

W 2017 roku sieć planuje utrzymanie dotychczasowego tempa rozwoju poprzez remodeling kilkunastu hipermarketów oraz otwarcie kolejnych 2 placówek (w Piotrkowie Trybunalskim oraz Galerii Północnej w Warszawie), a także otwarcie około 10 nowych supermarketów. Szybko rozrastająca się sieć sklepów osiedlowych również utrzyma dynamikę, powiększając się o około 100 nowych placówek. Listę tegorocznych inwestycji uzupełni remodeling centrów handlowych, między innymi w Szczecinie, Białymstoku, Głogowie, Chorzowie czy Zgorzelcu.

Należy wspomnieć również o tym, że Carrefour Polska przeznacza fundusze nie tylko na własny rozwój, ale angażuje się w liczne akcje charytatywne. W ramach współpracy firmy z Bankami Żywności w 2016 roku przekazano 66 ton produktów spożywczych, zebranych w ramach 3 krajowych zbiórek zorganizowanych w sklepach Carrefour. Ponadto Fundacja Carrefour sfinansowała zakup 7 samochodów chłodniczych dla Banków Żywności, przekazując na ten cel grant w wysokości 125 000 euro. Carrefour zainstalował również 20 uli na dachach sklepów w Warszawie i w Poznaniu, a także wziął udział w drugiej edycji programu „ABC Zdrowego Żywienia”.