Na sklepowych półkach spotykają się obecnie setki różnych marek i tysiące kolorowych produktów. Markety stają się swoistym polem bitwy o uwagę konsumenta. Co zatem może zrobić trade marketer, aby z walki zwycięsko wyszły właśnie jego produkty?

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez In Store Media aż 82 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych właśnie w punkcie sprzedaży. Oryginalne opakowania, barwne zawieszki, standy oraz kartonowe displaye – wszystko to ma na celu wzbudzenie zainteresowania klienta. Obecnie powierzchnia sklepu stała się jednym, wielkim pokazem zdolności marketingowo – reklamowych. Co zatem powinien zrobić marketer, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom kupujących?

POStaw na POS

Przestrzeń sklepu daje możliwość zastosowania różnych rodzajów POS-ów: od całych wysp paletowych, stoperów, hangarów, samodzielnych displayów po przestrzenie przykasowe.

Z naszego doświadczenia wynika, że to właśnie ten rodzaj reklamy ma znaczący wpływ na sukces sprzedażowy marki, bowiem daje wiele możliwości zastosowania i dotarcia do konsumenta. (…) Obecnie produkt ma zaskakiwać, a nie tylko „stać” na półce.  Ma mówić „wybierz mnie” i zachęcić konsumenta do zakupu. By tak się stało, warto stawiać na niestandardowe projekty i rozwiązania

– mówi Monika Nowak z Pink Pepper Media.

Bardzo popularnym i dość niedrogim materiałem, z którego produkowane są POS-y, jest karton. Dzięki niemu możemy stworzyć np. human stand w rozmiarze 1:1 czy wielkie sanie św. Mikołaja. Karton jest ekonomiczny, wytrzymały, a na dodatek nie wymaga dużej obróbki. Z tych właśnie powodów karton, obok plastiku jest najczęściej wykorzystywanym tworzywem do produkcji materiałów reklamowych. Możliwości związane ze stosowaniem materiałów wspierających sprzedaż są naprawdę szerokie. Współcześnie POS to wizytówka naszej marki.

Fot. Fotolia