Rynek aplikacji mobilnych wciąż rośnie. W czerwcu ubiegłego roku liczba posiadaczy smartfonów w Polsce po raz pierwszy w historii przekroczyła 60 proc.

Szacuje się, że z aplikacji mobilnych aktywnie korzysta 20 mln osób powyżej 15 roku życia. Tych najbardziej popularnych używa po kilkanaście milionów użytkowników, a ich zasięg oscyluje w przedziale 40–53 proc. O sukcesie danej aplikacji często decyduje jej użyteczność oraz bezpieczeństwo podczas korzystania.

Smartfon to nieodłączny gadżet nastolatka

W czerwcu ubiegłego roku ze smartfonów korzystało blisko 20 mln Polaków w wieku powyżej 15 lat – wskazuje raport TNS Polska. Oznacza to, że w ciągu roku liczba urządzeń tego typu wzrosła o milion sztuk. Smartfony cieszą się największą popularnością wśród najmłodszych użytkowników. W grupie wiekowej 15–19 lat korzysta z nich aż 90 proc. badanych.

Jakie aplikacje są najbardziej popularne?

Efektem upowszechnienia smartfonów jest dynamiczny rozwój rynku aplikacji mobilnych. Jak wynika z badań PBI/Gemius, w styczniu najpopularniejsza była aplikacja Google, z której korzysta prawie 15 mln internautów. Jej zasięg to 53,2 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się aplikacje YouTube (13,6 mln i 49,7 proc.), Messenger (prawie 11 mln i prawie 40 proc. zasięgu) i Mapy (10 mln użytkowników i 36,9 proc. zasięgu).

Aplikacje mobilne cieszą się tak dużą popularnością, gdyż mają znaczną przewagę nad stronami internetowymi, nawet tymi, które dostosowane są do wyświetlania na ekranie smartfona lub tabletu. Wynika to z tego, że aplikacje wykorzystują pełną paletę możliwości oferowanych przez dane urządzenie.

– Mówimy tu o aparacie fotograficznym, który może służyć do odczytu kodu, który sczytuje np. dane do faktury. Możemy również skorzystać z touchpada, który może służyć do identyfikacji biometrycznej W telefonie. możemy również określić swoją pozycję i na tej podstawie dostajemy specjalną ofertę w miejscu, w którym się znajdujemy

– wylicza członek zarządu SkyCash Poland, Piotr Bochenek.

Źródło: Newseria Biznes

Zdjęcie: pexels (CCO)