Nestle zobowiązało się zredukować zawartość cukru w swoich produktach w Europie o 18 000 ton do 2020 roku. To blisko 5 mld kostek cukru.

Jedna z największych firm z branży FMCG zadeklarowała, że w jej asortymencie do 2020 roku będzie średnio 5 proc. mniej cukru niż obecnie. Nestle chce wesprzeć Komisję Europejską i państwa członkowskie UE, które mają opracować do końca tego roku plany działania dotyczące ulepszenia produktów spożywczych.

Międzynarodowa firma przedstawiła swoje plany podczas konferencji na temat otyłości na Malcie.

Jeżeli jedna trzecia dzieci cierpi na nadwagę lub otyłość, to jest to dla nas wyraźny sygnał, że musimy zrobić coś więcej w celu ułatwienia im podejmowania odpowiednich wyborów żywieniowych i promowania aktywnego stylu życia

– mówił Marco Settembri, Wiceprezes Nestle i Dyrektor na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną.

Nestle stale poprawia jakość swoich produktów

Nestle już od 15 lat inwestuje w udoskonalanie produktów, tak aby były zdrowsze i smaczniejsze. Firma np. redukuje cukier, sól i tłuszcz oraz wzbogaca produkty w składniki odżywcze takie jak pełne ziarno. W ciągu ostatnich trzech lat Nestle zredukowało cukier w swoich produktach w Europie o 11 300 ton. Ponadto firma ogłosiła, że znalazła sposób, jak zmienić strukturę cukru, by zmniejszyć jego zawartość w czekoladzie przy jednoczesnym zachowaniu jej słodkiego smaku.

Komisja Europejska i państwa członkowskie zgodziły się do końca 2017 roku opracować lokalne plany działania w celu redukcji cukru dodawanego do produktów spożywczych. Poszczególne kraje UE są już w trakcie tworzenia własnych inicjatyw, ale celem Nestle jest ściślejsza koordynacja tych działań przez Unię Europejską oraz dążenie do utworzenia polityki żywienia Unii Europejskiej. Marco Settembri podkreślał, że potrzebne jest zaangażowanie całej branży spożywczej, aby wspólnie zmienić preferencje konsumentów.

Przeczytaj również: Zdrowa żywność podbija serca konsumentów