Sprzedaż internetowa to gałąź handlu, która rozwija się dynamicznie nie tylko na świecie, ale również w Polsce. Trzy czwarte polskich sklepów internetowych odnotowało większe przychody niż rok temu.

Coraz więcej sklepów stacjonarnych uruchamia sprzedaż internetową. Rosnąca liczba sklepów on-line jest odpowiedzią na nawyki konsumentów oraz wynika z chęci zwiększenia sprzedaży i dotarcia do klientów z każdego zakątka Polski. Według „Raportu z polskich sklepów internetowych”, opublikowanego przez platformę Shoper, 76 proc. właścicieli e-sklepów odnotowało w ubiegłym roku wzrost przychodów względem roku poprzedniego. W wypadku 40 proc. takich firm wzrosty sięgały 10-30 proc. Dwa razy większym przychodem może pochwalić się co dziesiąty e-sklep. Co o wspomnianych wzrostach sprzedaży sądzą sami właściciele e-sklepów? Według nich za wzrost przychodów odpowiadają przede wszystkim działania marketingowe – wskazało je 55 proc. ankietowanych, lepsza oferta niż przed rokiem (54 proc.) oraz większa rozpoznawalność marki (48 proc.).

Polski e-commerce wciąż się rozwija

Z roku na rok rośnie doświadczenie rynku e-commerce. Według raportu, w latach 2015-2016 powstało o 27 proc. więcej nowych e-biznesów niż w latach 2013-2014. Niemal 40 proc. e-sprzedawców prowadzi sklep od 1 do 3 lat, ale już co piąty działa od pięciu lat. Trzeba pamiętać o tym, że pierwszy rok sklepu bywa dla niego najtrudniejszy i w tym czasie zapadają kluczowe decyzje dotyczące przyszłości biznesu. Dla większości przedsiębiorców o długim stażu działalność internetowa jest dodatkowym źródłem dochodu, natomiast dla młodszych e-sprzedaż stanowi główny filar działalności.

Sklepy internetowe dostosowują się do klientów

Rozszerzona wersja artykułu znajdzie się w kwietniowym wydaniu e-magazynu „Handel w Polsce”.

Metodologia badania:

Ankieta internetowa wypełniona przez 470 sklepów korzystających z platformy Shoper.

Zobacz również: Sklepy internetowe na celowniku fiskusa

Sama obniżka ceny to za mało. Jak pozyskać e-klienta?

Zdjęcie: Fotolia