Zadowolenie ze swojej pracy deklaruje siedmiu na dziesięciu Polaków – takie wnioski płyną z ubiegłorocznego „Barometru Pracownika”, czyli międzynarodowego badania satysfakcji przeprowadzonego przez Ipsos. Jakie czynniki sprawiają, że pracownik czuje satysfakcję z wykonywanej pracy?

Firmy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że dobre samopoczucie pracownika wpływa na jego efektywność, co przekłada się pozytywnie na przychody przedsiębiorstwa. Z tych właśnie powodów coraz częściej właściciele firm stawia na budowanie zaangażowania swoich pracowników jako najważniejszy element polityki personalnej i HR-u.

Co wpływa na zadowolenie pracownika?

Na satysfakcję i poziom zaangażowania pracowników pozytywnie wpływa możliwość samorealizacji, zdobywania nowych umiejętności i jasno określona ścieżka rozwoju. Liczy się również stabilność i ugruntowana pozycja marki na rynku, która przekłada się na poziom bezpieczeństwa pracowników.

Bardzo ważne są także relacje międzyludzkie. Pierwszym i najważniejszym elementem polityki personalnej jest transparentna komunikacja oparta na dialogu z pracownikami. Właściwie prowadzona komunikacja w przedsiębiorstwie nie powinna się ograniczać do przepływu informacji z góry na dół, czyli z poziomu kadry zarządzającej do szeregowych pracowników. Powinna opierać się na dialogu. Dotyczy to zarówno najwyższego szczebla zarządu, odpowiedzialnego za cały biznes, jak i menadżerów liniowych. Dobry przełożony potrafi docenić pracę swoich pracowników, a także wysyłać im informację zwrotną, na temat efektów podejmowanych działań.

Źródło: Newseria Biznes
Zdjęcie: Pexels (CCO)

Przeczytaj również: Kiedy L4 staje się wymówką