Kolorowe banery, oklepane slogany typu „jesteśmy liderem na rynku” – dość tego! Utarte hasła, czy kolorowe obrazki nie wnoszące żadnych treści od dawna nie działają na klienta. Tradycyjnie pojmowana reklama odchodzi do lamusa – nadszedł czas content marketing.

Reklamuj z sensem, czyli marketing treści

Content marketing, czyli marketing treści to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych dla niego informacji. To nowe narzędzie reklamy jest wciąż niedoceniane przez wielu przedsiębiorców. Tymczasem okazuje się, że 70 proc. konsumentów woli poznawać firmy, produkty i usługi właśnie w ten sposób, a nie przez nachalną reklamę. Warto zatem prezentować swój produkt, czy ofertę za pomocą wartościowej treści.

Dlaczego tradycyjna reklama nie jest już skuteczna?

Odpowiedź na pytanie, dlaczego tradycyjna reklama nie jest dłużej skuteczna, jest dość prosta: po prostu otacza nas tak wiele komunikatów reklamowych, że przestajemy na nie zwracać uwagę. Większość z nas traktuje tradycyjną reklamę jako spam, niewarty poświęcenia mu naszego czasu. Mówi się nawet o „ślepocie banerowej” – podczas przeglądania Internetu nie zauważamy treści, na które w tej chwili nie czekamy. Firmy, które nie zrozumieją przemian zachodzących w marketingu, przegrają.

Marketing treści – jak wcielić go w życie?

Jeśli chcemy rozpocząć kampanię contentmarketingową, potrzebny jest nam przede wszystkim ciekawy pomysł. Ponadto musimy zaoferować konsumentowi unikalną treść, która go zainteresuje. Kolejną rzeczą, o którą musimy zadbać, jest kanał dystrybucji, dzięki któremu nasz przekaz trafi do odbiorców. Ostatnim elementem, którego potrzebujemy, jest system automatyzacji marketingu, który pozwoli nam monitorować całą kampanię oraz właściwie nią zarządzać.

dostarczył infoWire.pl

Zdjęcie: pixabay (CC0)