SMS-y, ze względu na swoją szybkość i skuteczność w dotarciu do odbiorcy, są bardzo efektywnym narzędziem marketingu. Okazuje się, że konsumenci sami lubią takie wiadomości otrzymywać.

Z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2015” wynika, że 65,7 proc. klientów otrzymuje SMS-y handlowe od firm i sklepów. Dobra wiadomość dla marketingowców jest taka, że aż 69,9 proc. badanych potwierdza, że chce je dostawać nadal. Ważny jest jednak umiar w przekazywaniu informacji – preferowana częstotliwość otrzymywania SMS-ów, czy to o charakterze informacyjnym, czy promocyjnym, to jedna informacja na tydzień. Potwierdza się więc zasada, że nie zawsze więcej znaczy lepiej.

Na wyprzedaże marsz

Jakie SMS-y lubimy otrzymywać najczęściej? Naturalnie te, które informują nas o promocjach i rabatach w ulubionych sklepach (86,5 proc. wskazań). Wysłane do potencjalnego klienta skutecznie motywują do odwiedzenia witryny internetowej lub punktu stacjonarnego. Na drugim miejscu pod kątem popularności plasują się SMS-y dotyczące statusu realizacji zamówienia, dzięki którym klient wie, kiedy otrzyma wyczekiwaną przesyłkę (69.9 proc.) oraz przypomnienia o terminie wizyty u kosmetyczki czy mechanika lub zaległej płatności (49,1 proc.). Interesujące są dla nas również SMS-y o nowościach oraz powiadomienia o funkcjonowaniu sklepów, czy lokali w dni wolne od pracy.

Właściciele telefonów i smartfonów szczególnie upodobali sobie otrzymywanie SMS-ów z kilku branż: odzież/obuwie/akcesoria (69,9 proc. badanych), RTV/AGD (45 proc.), a także rozrywka/kultura (43,7 proc.).

– W większości przypadków to kobiety są najbardziej zainteresowane otrzymywaniem SMS-ów informujących o promocjach czy rabatach, co potwierdzają wnioski z przeprowadzonego przez nas badania. Aż 82 proc. przedstawicielek płci pięknej preferuje SMS-y z kategorii kosmetyka/fryzjerstwo, a 63 proc. z segmentu modowego. Mężczyźni z kolei wolą otrzymywać SMS-owe powiadomienia o usługach finansowych czy ubezpieczeniach (64 proc.) oraz  RTV/AGD (63 proc.)

– wyjaśnia Edyta Godziek, Content Marketing Manager z SerwerSMS.pl.

Dlaczego SMS-y dobrze sprawdzają się w marketingu?

Na popularność wykorzystywania SMS-ów w działaniach marketingowych, wpływa przede wszystkim  bezpośredniość komunikatu – mimo, że są one wysyłane masowo, traktujemy je często jako spersonalizowaną wiadomość. Ponadto podając swój numer, sami podejmujemy decyzję, czy chcemy ją dostawać. Do popularności SMS-ów z pewnością przyczynia się również ich zwięzłość oraz czytelność.

Firmy, które korzystają z tej strategii komunikowania się z klientami, muszą pamiętać o tym, żeby ich wiadomości były stargetowane i spersonalizowane. Zbyt duża częstotliwość wysyłania SMS-ów lub źle dobrana treść mogą wywołać odwrotny skutek i zrazić do nas klientów.