Polski rynek zdrowej żywności stale się rozwija i według prognoz jego wartość może przekroczyć w tym roku 1 mld zł. Jednym z widocznych trendów jest superżywność, czyli produkt zawierające zwiększone ilości składników odżywczych.

Przekąski też mogą być zdrowe

Jak wynika z badania IQS, 42 proc. przekąsek stanowią słodycze. Najczęściej kupujemy je sobie sami, w 30 proc. są to zakupy impulsowe. Chętnie sięgamy po ciastka (12 proc.), czekolady (9 proc.), batony i wafle (6 proc.). Po warzywa i owoce w ramach przekąski sięga 26 proc. ankietowanych. Ubiegłoroczne badania firmy Nielsen wskazały, że segment zdrowych przekąsek, czyli m.in. batonów musli, wafli ryżowych, chrupkiego pieczywa, suszonych owoców, stanowi wciąż niewielką część całej kategorii, ale dynamicznie rośnie. Firma ocenia, że w ubiegłym roku wartość tego segmentu mogła przekroczyć 1,2 mld zł.

Polski rynek zdrowej żywności stale się rozwija

Polski sektor zdrowej żywności znajduje się w fazie dynamicznego rozwoju (wzrasta o ok. 20 proc. rocznie), chociaż w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej i USA jest wciąż stosunkowo niewielki. Według Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba producentów takich wyrobów zwiększyła się o 576 proc.,  zaś zakładów przetwórstwa – o 780 proc. Na krajowym rynku działa około 200 firm zajmujących się dystrybucją tego rodzaju produktów oraz około 800 niezależnych sklepów specjalistycznych. Szacuje się, że w tym roku wartość rynku przekroczy 1 mld zł.

Zdjęcie: pixabay (CC0)
Źródło: Newseria Biznes