Zespół analityków internetowych firmy Quickco za pomocą narzędzi statystycznych Google zbadał popularność poszczególnych marek samochodów w poszczególnych krajach świata. Niemal trzy czwarte zapytań w Google dotyczyło tylko trzech marek, z czego większość – Toyoty.

W statystykach uwzględniono wszystkie 193 kraje, dla których dostępne są dane o wyszukiwaniach (bez Korei Północnej, Iranu, Kuby itp.). Toyota zajęła pierwsze miejsce na liście najczęściej wyszukiwanych marek w 74 krajach, uzyskując wynik niemal o połowę lepszy, niż drugie pod względem popularności BMW, które znalazło się na szczycie listy w 51 krajach. Trzeci był koreański Hyundai, cieszący się największą popularnością jedynie w 17 krajach.

Spośród ojczyzn największych marek motoryzacyjnych, jedynie w czterech krajach zwyciężyły miejscowe marki: we Francji Renault, w Niemczech BMW, w Szwecji Volvo i we Włoszech Fiat. Amerykański Chevrolet cieszył się dużą popularnością w Ameryce… Łacińskiej – był najczęściej szukaną marką w Argentynie, Chile, Kolumbii, Ekwadorze i Meksyku. Największym przegranym rankingu okazał się Ford, symbol masowej motoryzacji – mało tego, że wzgardzili nim Amerykanie (w USA wygrała Toyota), to nie znalazł się na pierwszym miejscu w żadnym kraju na świecie.

Oprócz kolebki masowej motoryzacji, Toyota zdominowała również najludniejsze państwo świata – Chiny, a także cały kontynent – Australię.

Zdjęcie: Pexels