Internet

Rosnący wpływ Internetu na sposób podejmowania decyzji o zakupie, w tym tendencję do wielokanałowego poszukiwania informacji o produkcie i dążenia do optymalizacji wydatków – wykazało badanie przeprowadzone przez Divante z Grupy OEX oraz instytut badawczy IMAS.

Mijające 5 lat jest silnym potwierdzeniem nieuchronności zmian jakie technologia wywiera na retail. Klientów nie interesuje podział na kanały sprzedaży. Zakładają, że mogą swobodnie poruszać się po wszystkich punktach styku z marką. To duże wyzwanie dla firm. Najczęściej retailerzy nie są jeszcze gotowi technologicznie na łączenie danych o kliencie z wszystkich kanałów. To prowadzi do utraty potencjalnych przychodów i w tym obszarze widzę właśnie największy potencjał do rozwoju na kolejne 5 lat

mówi Tomasz Karwatka, CEO Divante

Konsumenci najczęściej poszukują w Internecie takich informacji jak cena, opis i opinie użytkowników. Podczas tego procesu korzystają głównie z komputera lub laptopa, choć aż 2/3 badanych stosuje do tego celu również urządzenia mobilne (smartfony i tablety).

Według badania Divante i IMAS kategoriami, w których Internet ma największy wpływ na proces zakupowy są:rezerwacje pokoju hotelowego, bilety lotnicze i kolejowe, wyjazdy urlopowe oraz programy i gry komputerowe. W modelu Research Online Purchase Offline najczęściej kupowane są sprzęt RTV, bilety do kina i inne wydarzenia, meble i akcesoria wyposażenia wnętrz oraz programy i gry komputerowe.

Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2016 r. przy zastosowaniu metody CATI (wywiady telefoniczne) na próbie 1000 dorosłych Polaków.

Redakcja Handel w Polsce

{relatednews}

Udostępnij
Poprzedni artykułZbiorowy pozew przeciwko Volkswagenowi
Następny artykułNowy Dyrektor Handlowym w Profbud

Zostaw wiadomość

Please enter your comment!
Please enter your name here