Max Elektro, firma z branży RTV/AGD/IT działająca jako grupa zakupowa i zrzeszająca ponad 300 sklepów na terenie całej Polski, stała się oficjalnie spółką akcyjną. Od tej pory właściciel każdego sklepu, dotychczas współpracującego z siecią, może stać się jej współudziałowcem.

Firma funkcjonuje na zasadzie hurtowni ze sprzętem RTV/AGD/IT, a w swoich działaniach stawia na relacje partnerskie, co stało się kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa. Max Elektro dostarcza sklepom produkty znanych marek w atrakcyjnych cenach, oferując im ponadto branding lokalu, a także reklamę sieci, do której od tej pory należą. Właściciele sklepów decydujący się na współpracę w ramach grupy zakupowej cenią sobie przede wszystkim niezależność oraz możliwość wspólnej reklamy.

Max Elektro S.A.

Spółka akcyjna Max Elektro S.A. jest nowością w branży. Uczestnikom sieci pozwala się na zakup akcji i stanie się współwłaścicielem tejże sieci, do której należą. Firma Max Elektro integrowała sklepy rozproszone po całej Polsce, natomiast przekształcenie się w spółkę akcyjną jest kolejnym elementem zacieśnienia tej współpracy, zagwarantowania sklepom bycia częścią jednej, wielkiej rodziny.

Ze względu na wyjątkową okoliczność, jaką jest przeobrażenie się firmy w spółkę akcyjną, właściciele wszystkich sklepów zrzeszonych w grupie zakupowej Max Elektro, w dniach 15-17 maja wzięli udział w uroczystej gali inauguracyjnej Max Elektro S.A. w Hotelu Arłamów.

To wyjątkowy dzień – tu i teraz tworzymy historię. Rozpoczynamy nowy rozdział, zapisując wspólnie nową kartę historii tej branży

– przemawiała na scenie Ewa Tomaszek, twórca Max Elektro.

Nigdy wcześniej nie zdarzyło się, aby po powstaniu sieci, władanie nad jej marką było w pełni przekazywane jej członkom. Od tej pory to akcjonariusze będą trzymać pieczę nad brandem Max Elektro

– dodawał Tomasz Suchy, dyrektor ds. marketingu firmy.

Profesor Witold Orłowski, Członek Rady Gospodarczej przy Premierze RP, objaśniał zasady funkcjonowania spółek akcyjnych i opisywał tendencje zakupowe Polaków, w oparciu o dane dotyczące rosnących dochodów. Przedstawiał również, gdzie w tym procesie jest miejsce marki oraz jakie metody działania najlepiej wybierać. Galę uatrakcyjnił swoim występem Robert Janowski z zespołem.

Nieustanny rozwój

Po upadku kolejnej dużej sieci z branży RTV/AGD w 2013 roku, zauważyliśmy pewnego rodzaju lukę na rynku. Chcieliśmy ją wypełnić i w jakiś sposób zrzeszyć sklepy z całej Polski, jednocześnie oferując im współwłasność, która gwarantuje pewnego rodzaju bezpieczeństwo na rynku. Na Zachodzie działa to na zasadzie spółdzielni, my nazwaliśmy to grupą zakupową, ponieważ taka nazwa lepiej się kojarzy

– w taki sposób Ewa Tomaszek opisuje pomysł zostania spółką akcyjną.

Grupa zakupowa to model opierający się na wartościach takich jak zaufanie, partnerstwo, zaangażowanie we wspólny biznes, wspólna wizja przyszłości. Ze swojej strony niczego nie narzucamy. Jestem przekonany, że jeśli wszyscy razem solidarnie będziemy pracować nad marką Max Elektro, osiągnie ona sukces na niespotykaną skalę – uzupełnia Tomasz Suchy i dodaje, że do końca bieżącego roku Max Elektro chce objąć swym zasięgiem sto kolejnych sklepów. – Naszym celem od samego początku była liczba 400 sklepów, ponieważ chcemy, aby sklepy Max Elektro były w każdym mieście w Polsce liczącym do 100 tysięcy mieszkańców. Takich miast jest właśnie około 400

– wyjaśnia.

Wartość nominalna akcji spółki Max Elektro wynosi tysiąc złotych. Każdy akcjonariusz uzyska dywidendę za dany rok obrotowy.

Niezależna firma konsultingowa na koniec 2014 roku wyceniła logo na wartość ponad 2 milionów złotych, ale w przeciągu pięciu najbliższych lat może ono osiągnąć wartość nawet 15 milionów złotych. Dla akcjonariuszy może to więc oznaczać nawet sześciokrotny zysk z zainwestowanych w akcje pieniędzy.