wywiad6

Wywiad z dr Chołoniewskim – Dyrektorem Generalnym firmy ESTYMATOR.

 

wywiad6 1

 Logotyp firmy Estymator

 

Umieszczenie na opakowaniu produktu informacji o nagrodzie na pewno zwiększa zainteresowanie produktem. Pozytywnie go wyróżnia na sklepowej, bardzo zatłoczonej półce. Ukazywać będzie wysoka jakość produktu, co doskonale dotrze do konsumentów. Będzie to idealny przekaz informacji w reklamach TV lub online, idealna informacja dla potencjalnych klientów

mówi w wywiadzie dla magazynu „Handel w Polsce” dr Jacek Chołoniewski

 

Piotr Kowalski: Czym kieruje się Pan wybierając konkretne produkty z półek sklepowych?

Dr Jacek Chołoniewski:

Głównie przyzwyczajeniem – jestem wierny ulubionym producentom, markom, produktom. Ale lubię też nowości – staram się je wyszukiwać i testować

Czy jako konsument zwraca Pan uwagę na odznaczenia, nagrody znajdujące się na opakowaniach?

Takie odznaczenia na pewno przyciągają moją uwagę – jest to ważny element, który uwzględniam przy podejmowaniu decyzji o zakupie

 

wywiad6 3

 Logo programu konsumenckiego „Złoty Produkt 2015 – Magia Jakości”

 

Pytanie nie jest przypadkowe, ponieważ w mediach dużo mówi się o wiarygodności tego typu wyróżnień. Po czym poznać, że dany plebiscyt jest godny zaufania?

Jeśli kupię taki nagrodzony produkt i rzeczywiście okaże się on dobry, to na pewno nabiorę zaufania do wiarygodności takich nagród. I w przyszłości będę chętniej sięgać po odpowiednio oznaczone produkty. Podobnie zapewne czynią inni konsumenci. Tak więc wiarygodność tego typu wyróżnień to kwestia czasu, budowania zaufania. Czyli jak w życiu i w biznesie

Agencja badania Rynku i Opinii Estymator została wytypowana w tym roku do przeprowadzenie takiego badania w Konkursie Konsumenckim Złoty Produkt 2015 – Magia Jakości. Proszę powiedzieć nam coś więcej o samym badaniu, jaka była metodologia i co najważniejsze kto wybierał zwycięzców?

Do konkursu było zgłoszonych kilkadziesiąt produktów. Część z nich przeszło pozytywnie ocenę formalną, a co za tym idzie zostały zakwalifikowane do badania, które przeprowadziliśmy na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie ponad tysiąca Polaków. Reprezentatywnej, to znaczy wiernie odzwierciedlającej opinie wszystkich mieszkańców Polski. I to właśnie Ci respondenci oceniali poszczególne produkty. Nam pozostało podsumować uzyskane w ten sposób wyniki – i ogłosić zwycięzców – czyli te produkty, które (w danej kategorii) uzyskały najwyższe oceny

Co według Pana zyskują Laureaci?

Przede wszystkim rzetelną ocenę swoich produktów oraz, wiarygodne pełne elegancji odznaczenie Złoty Produkt. Umieszczenie na opakowaniu produktu informacji o nagrodzie na pewno zwiększa zainteresowanie produktem. Pozytywnie go wyróżnia na sklepowej, bardzo zatłoczonej półce. Podkreśla również wysoką jakość produktu, co doskonale dotrze do konsumentów. Dodatkowo, komunikowanie wyróżnienia w reklamach TV lub online, idealnie wzmocni przekaz dla potencjalnych klientów

Jakim firmom poleciłby Pan wzięcie udziału w konkursie?

Zaletą konkursu jest to, że daje on równe szanse producentom różnej wielkości. Zachęcałbym więc każdego producenta do wzięcia w nim udziału. Ale nie wolno nam zapominać, że odznaczenie Godłem promocyjnym Złoty Produkt – Magia Jakości otrzymują tylko te najlepsze, wysokiej jakości, cieszące się uznaniem wśród konsumentów

Każdy z nas jest konsumentem. Stojąc przed sklepowym regałem i mając do wyboru dwa, porównywalne jakościowo produkty. Jeden oznaczony godłem Złotego Produktu, drugi nie. Który Pan wybierze?

Na pewno produkt odznaczony godłem Złoty Produkt będzie miał większe szanse

Dziękuję za rozmowę

Dziękuję również

Z Jackiem Chołoniewskim rozmawiał Piotr Kowalski.

 

wywiad6 2

 

Jacek Chołoniewski – niezależny publicysta i ekspert ekonomiczny, doktor nauk fizycznych.
Od 1991 roku sprawuje funkcję CEO firmy Badania Rynku i Opinii Estymator.
W latach 2003–2007 Estymator była jednym z dwóch podmiotów, obok Ośrodka Badań Wyborczych, tworzących Polską Grupę Badawczą (PGB).